فواید حجامت برروی کودکان ونوجونان

فواید حجامت برروی کودکان ونوجونان
طبق تحقیقات انجام شده بر روی بیش از چهار هزار کودک حجامت شده ، ثابت شده است :
- طبق تحقیقات علمی پزشکان متخصص داخل و خارج کشور حجامت موجب افزایش تو ان سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن کودک شده و پس از حجامت ، درصد سرما خوردگی و عفونتهای گوش و گلو و ریه در طفل بسیار کاهش می یابد
۲- حجامت موجب افزایش قد و وزن و جهش رشددر کودکان و نوجوانان می گردد.
۳- حجامت موجب افزایش اشتهای نوزادان و کودکان و نوجوانان میگردد.
۴- رفتارهای عصبی ، تند خویی ، پرخاشگری ، و لجبازی و به طور کلی اختلافات رفتاری نوجوانان حجامت شده ، به حد اقل می رسد .
۵- حجامت در درمان ۹۱ نوع بیماری اطفال و نوجوانان
( اوریون – آبله مرغان – میگرن سرفه مزمن – سرماخوردگی مکرر- سینوزیت – آسم و آلرژی – زردی نوزادان شب ادراری– دندان قروچه – ضعف بینایی و غیره ) مؤثر می باشد .
۶- برخی از کودکان دارای عیوب انکساری چشم ، پس از حجامت شدن دیگر نیازی به عینک ندارند و ضعف دید آنان اصلاح شده است .
۷- حجامت موجب شفافیت و زیبایی پوست و چهره اطفال و نوجوانان و همچنین رشد و شادابی موها می گردد .
۸- حجامت در اطفال و نوجوانان و حتی شیر خواران هیچ گونه ضروری ندارد و طی بررسی های علمی ، حتی یک مورد عارضه منفی و آزار دهنده از سوی والدین کودک حجامت شده گزارش نگردیده است .
۹- شروع حجامت از چهار ماهگی می باشد و هر شش ماه یکبار می توان کودک را حجامت کرد (بهترین زمان حجامت اطفال ، بهار و پاییز می باشد )
۱۰-حجامت نوزادان و اطفال بسیارظریف و ملایم بوده و مقدار خون ریزی حدود۲تا ۵ سی سی می باشدوفقط چند خراش سطحی و یک میلیمتری روی پوست ایجاد میگردد.
۱۱- تاثیرات مثبت حجامت در سلامت جسم و رفتارهای کودک و نوجوان به قدری قابل توجه است که اغلب اوقات ، والدین کودک اصرار بر تکرار حجامت کودک و نوجوان خود دارند .
۱۲- حجامت اطفال فقط ۳ دقیقه طول می کشد ! به دلیل سادگی و سهولت کار ، اطفال به ندرت در طول حجامت گریه و بیقراری می کنند!  
۱۳- اکثر بیماریهای پوستی کودکان و نوجوانان با حجامت مرتفع می گردد.
۱۴- حجامت ضریب هوشی ، قدرت حافظه و توان یادگیری اطفال و نوجوانان را به شدت بالا می برد .
۱۵-حجامت خونسا زی بدن اطفال ونوجوانان را تحریک میکند و درمان کم خونی است.
۱۶- کودکی که به طور منظم و اصولی حجامت می شود ( به دلیل تنظیم و تعادل خون که توسط حجامت ایجاد خواهد شد )دیگر نیازی به داروهای شیمیایی و مراجعات پزشکی نخواهد داشت و فراموش نکنیم که امام صادق (ع) فرمود : اثر حجامت برای بدن طفل مثل اثر هرس است بر روی درختان .
۱۷- حجامت نوجوانان ایجاد آرامش روانی و تعادل جسمی و عصبی طی بحرانهای دوره بلوغ جنسی آنان میگردد
( حجامت تمایلات نا مطلوب جنسی نوجوانان را تعدیل مینماید)
۱۸- آیا می دانید درمان زردی (یرقان ) نوزادان فقط یک حجامت سطحی و ساده می باشد ( مقایسه کنید با درمان مرسوم زردی که شامل بستری و تعویض خون و … می باشد که بسیار پر هزینه و پر عارضه می باشد .)
۱۹- حجامت در تنظیم و متعادل کردن قاعدگی دختران نوجوان و کاهش درد وناراحتی عادت ماهیانه بسیارمؤثراست.
۲۰- حجامت کودکان و نوجوانان موجب افزایش قدرت بدنی،رشد بیشتر عضلات و افزایش کارآیی جسمی آنان در ورزش و بازی و فعالیت بدنی می گردد.
۲۱- آیا میدانید با حجامت کودک و نوجوان خود به یک وظیفه دینی و شرعی خود عمل کرده اید ؟ ( حجامت کودک و نوجوان جزو دستورات و توصیه های پیامبر خدا و ائمه معصومین می باشد .)
۲۲- آیا میدانید با حجامت فرزندانمان و نسل نوجوان و جوان در جهت احیای فرهنگ طب سنتی اصیل ایرانی و طب طبیعی (به جای طب شیمیایی غرب که دارای عوارض جانبی متعدد بوده و در بسیاری موارد به بن بست رسیده است ) گام برداشته ایم ؟
۲۳- در صورت مراعات تمهیدات خاص و به کار گیری روشهای ویژه ، آثار خراش حجامت روی پوست اطفال باقی نمی ماند ( نزد پزشکا نی حجامت کودک را ا نجام دهید که با ا ین تمهیدا ت وروشها آشنا باشند و تجربه کافی در مورد حجامت اطفال داشته باشند )
۲۴- بهتراست جهت آماده سازی ذهنی کودک ونوجوانان برای حجامت قبل ازحجامت فواید و آثار مثبت حجامت را برای او متذکر شده و جهت تشویق او اقدام به تهیه هدایا وحتی المقدور بر گزاری مراسم ویژه ( همانند جشن تولد )برای او بنماییم تاکودکانمان بفهمند و باور کنند که حجامت یک رفتار ارزشمند و پیام آور سلامت اوست …
۲۵- چرا حین تزریق واکسن به نوزادان و یا خوراندن داروهای شیمیایی (که تماماً دارای عوارض جانبی و مخرب می باشند )به فرزند دلبندمان شک و تردید نمی کنیم اما درباره حجامت کردن کودکمان (که دستور پیغمبر خداست وزمینه ساز سلامت و درمان بیماریهای اطفال است وهیچگونه عارضه ای ندارد ) دچار شک وتردید و دودلی میشویم ؟!
۲۶- طبق تحقیقات علمی کارشناسان و دانشمندان خارج کشور تمامی آنتی بیوتیکها (بدون استثناء ) زمینه ساز عقیمی و ناباروری کودکان و نوجوانان خواهد شد … طبق مدارک و مطالعات انجام شده ، حجامت توانایی باروری و تنظیم هورمونی کودکان و نوجوانان را در آینده افزایش خواهد داد … به نظر شما به کار گیری کدام شیوه درمانی مناسبتر است ؟!
۲۷- با انجام یک حجامت ساده آکنه (جوش صورت یا جوش بلوغ ) در دوره نوجوانی ، به طرز معجزه آسایی ریشه کن میگردد !
۲۸- و بالاخره با انجام حجامت منظم و اصولی ( طبق برنامه و تقویم زمانی طب سنتی و طب اسلامی ) نوزادان واطفال و نوجوانان ، زمینه ساز سلامت و تکامل عقل و جسم آنان باشید که علی (ع) (صاحب علم آسمانی )فرمود :“حجامت سبب تقویت و فزونی عقل و سلامت و صحت جسم میگردد .”
حجامت به تنهایی قادر به درمان حدود۴۳ نوع بیماری (حتی برخی بیماریهای لا علاج و صعب العلاج ) اطفال است. مانند لوزه، سینوزیت ،آسم و آلرژی،کم اشتهایی،شب ادراری،کوتاهی قد،جوش صورت و …
به اعتقاد عده ای از کارشناسان ، اصل حجامت فقط برای اطفال و نوجوانان طراحی شده است. بر حسب مطالعات و تجربیات می توان گفت: اگر طبق تقویم طب اسلامی کودک و نوجوان به طور منظم و متوالی ( خواه بیمار باشند و خواه نباشند ) از بدو تولد تا سنین جوانی حجامت شوند ، دچار هیچ بیماری جسمی و روحی قابل توجهی نخواهند شد وتا آخر عمر بنیه و سطح سلامت پایدار و در حد عالی به آنها اهدا خواهد شد . محدوده زمانی حجامت اطفال تقریباً هر شش ماه یکبار است .
تأثیر مثبت حجامت روی اطفال و نوجوانان به حدی عمیق و عجیب و فراگیر است که پس از حجامت یکی از کودکان خانواده ، والدین تشویق میشوند کودکان دیگر خود را برای حجامت آماده سازند و تمام اقوام و دوستان و آشنایان خود را نیز به این امر تشویق و ترغیب کنند .
امام صادق (ع) فرمود : ((حجامت برای طفل همانند حرس است برای درخت )) و با توجه به علم آسمانی ایشان به خوبی می توان درک کرد که جایگاه حجامت در بالندگی و تکامل جسمی و روانی کودک و نوجوان چه مقدار است .
http://www.tebyan.net مرکز مطالعات طب اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خرداد89
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.